L3S

Das L3S ist ein Forschungszentrum für grundlagen- und anwendungsorientierte Forschung im Bereich Digitale Transformation sowie Data- und Web-Science. L3S-Forscher entwickeln zukunftsweisende Methoden und Informationstechnologien für intelligente, zuverlässige und verantwortungsvolle Systeme, welche zur Gestaltung der digitalen Transformation und zur nachhaltigen Innovation beitragen. Der Wissentransfer in Wirtschaft, Politik und Gesellschaft bildet einen zentralen Baustein der Aktivitäten des L3S.

Das L3S erforscht die Auswirkungen des digitalen Wandels, um aus den Erkenntnissen Handlungsoptionen, -empfehlungen sowie Innovationsstrategien für die Wirtschaft, die Politik und Gesellschaft herzuleiten. Durch Forschung, Entwicklung und Beratung trägt das L3S gemeinsam mit seinen Partnern zur digitalen Transformation insbesondere in den Bereichen Mobilität, Gesundheit, Produktion und Bildung bei.

Das L3S ist eine gemeinsame Einrichtung der Leibniz Universität Hannover und der Technischen Universität Braunschweig mit rund 150 Wissenschaftlern aus unterschiedlichen Disziplinen an Universitäten und einem Leibniz-Institut (der TIB). Das aktuelle jährliche Drittmittelvolumen des L3S beträgt etwa 6 Mio. Euro, Niedersachsen fördert das L3S zusätzlich mit jährlich etwa 2 Mio. Euro. Das L3S wurde 2011 und 2014 vom Wissenschaftsrat als exzellente Einrichtung evaluiert, führend im Bereich Web Science.

  • Buy Social Security Number SSN. SSN, Buy Social Security Number (https://bestsmmsolution.com/product/buy-social-security-number ssn/, ed.) (2024).
  • Best Home Builder In Canberra | Independent Building Solutions Solutions, Independent Building (2024).
  • Change in saproxylic beetle, fungi and bacteria assemblages along horizontal and vertical gradients of sun-exposure in forest. Hagge, Jonas; Müller, Jörg; Bässler, Claus; Brandl, Roland; Schuldt, Andreas; Thorn, Simon; Seibold, Sebastian (2024). 291 110493.
  • Tree Service in Prince George, BC. Bitner, Jonathan (2024).
  • Augmenting Frontline Service Employee Onboarding via Hybrid Intelligence: Examining the Effects of Different Degrees of Human-GenAI Interaction. Reinhard, Philipp; Neis, Nicolas; Kolb, Lisa; Wischer, Dennis; Li, Mahei Manhai; Winkelmann, Axel; Teuteberg, Frank; Lechner, Ulrike; Leimeister, Jan Marco M. Y. Mandviwalla, M. Söllner, T. Tuunanen (eds.) (2024).
  • LET EMPLOYEES TRAIN THEIR OWN CHATBOTS: DESIGN OF GENERATIVE AI-ENABLED DELEGATION SYSTEMS. Reinhard, Philipp; Li, Mahei Manhai; Peters, Christoph; Leimeister, Jan Marco (2024).
  • Species Diversity and Habitat Fragmentation Per Se: The Influence of Local Extinctions and Species Clustering. Hovestadt, Thomas; Poethke, Hans-Joachim; Müller, Jörg; Mitesser, Oliver (2024). 000–000.
  • covXtreme : MATLAB software for non-stationary penalised piecewise constant marginal and conditional extreme value models. Towe, Ross; Ross, Emma; Randell, David; Jonathan, Philip (2024). 177 106035.
  • Chebifier: Automating semantic classification in ChEBI to accelerate data-driven discovery. Glauer, Martin; Neuhaus, Fabian; Flügel, Simon; Wosny, Marie; Mossakowski, Till; Memariani, Adel; Schwerdt, Johannes; Hastings, Janna (2024). to appear.
  • Autonomous VR Exposure Therapy for Anxiety Disorders Using Conversational AI—Ethical and Technical Implications and Preliminary Results. Obremski, David; Wienrich, Carolin (2024). 12(4)
  • Assessing experimental silvicultural treatments enhancing structural complexity in a central European forest – BEAST time‐series analysis based on Sentinel‐1 and Sentinel‐2. Kacic, Patrick; Gessner, Ursula; Holzwarth, Stefanie; Thonfeld, Frank; Kuenzer, Claudia (2024).
  • Transect walks and malaise traps differ in temperature sensitivity but reveal consistent drivers of pollinator richness. Kerner, Janika M.; König, Sebastian; Maihoff, Fabienne; Bofinger, Lukas; Sauer, Nikki; Ssymank, Axel; Väth, Peter; Classen, Alice (2024).
  • High visual salience of alert signals can lead to a counterintuitive increase of reaction times. Einhäuser, Wolfgang; Neubert, Christiane R.; Grimm, Sabine; Bendixen, Alexandra (2024). 14 8858.
  • EFFECTS OF GEOMETRY INTERACTIVE SOFTWARE ON SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ INTEREST IN GEOMETRY IN WUKARI LOCAL GOVERNMENT AREA, TARABA STATE, NIGERIA. |, Faith Adeyinka Fabarebo (2023). 4(11) 1–10.
  • Step by step: small tasks to contribute to the SGDs in the CIEDA Library. Cuesta, David Mercadal (2023). 3(2) 19–20.
  • A Study on Effectiveness of Orientation Process at Sign Ware Technologies. |, Mohamed Sulaiman. J | P. Sudha | V. Pradeep | (2023). 4(11) 15–34.
  • Methods of Determining Points with Rational Coordinate to Line. |, Abjalilov Sanakul Xujamovich | Abjalilov Botir Xujamovich | Berdiyeva Ibodat (2023). 4(11) 35–38.
  • Analysis of mobile applications created to assess the risk of developing gestational diabetes mellitus. Mukhriddin Arabboev, Shohruh Begmatov | Mokhirjon Rikhsivoev | Khurshid Aliyarov | Saidakmal Saydiakbarov | Zukhriddin Khamidjonov | Sardor Vakhkhobov | Khabibullo Nosirov | (2023). 4(11) 39–49.
  • «ПЛЮСЫ» И «МИНУСЫ» ПРИМЕНЕНИЯ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБРАЗОВАНИИ. |, Даулетьяров К.Ж. (2023). 4(11) 50–54.
  • REINVENTING ENTERPRISE DATA ARCHIVING FOR THE DIGITAL ERA. v Smirnov |, Sergi (2023). 4(11) 55–60.
  • Machine for the Transformation of Recycled Paper Based on the Internet of Things. |, R. Regin | S. Suman Rajest | Shynu T | Steffi. R (2023). 4(11) 61–80.
  • ROLE AND SIGNIFICANCE OF INNOVATIVE SOFTWARE AND DIDACTIC COMPLEXES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF GENERAL EDUCATION SCHOOLS. kizi | Shokirova Durdona Shuxrat kizi |, Ashurova Dilfuza Nabiyevna | Ubaydullayeva Sabina Shavkat (2023). 4(11) 11–14.
  • 8th IFLA Green Library Award winners share their stories. Jaramillo, Andrés Felipe Corrales; Penzo, Marta (2023). 3(2) 8–12.
  • Designing An Intellectual System Of Forming Scientific Indicator Ratings In Higher Education. |, Tursinxanov N. | Pardayev M. (2023). 4(12) 81–84.
  • ASSESSMENT AND FORECASTING OF TRAFFIC FLOW ENTERING THE HISTORICAL CITY OF KHIVA. |, Abrorbek Kutliev | Kuvvat Usmanov (2023). 4(11) 85–92.
  • DETERMINATION OF THE DENSITY OF THE STREET-ROAD NETWORK OF THE CITY OF KHIVA. |, Abrorbek Kutliev | Kuvvat Usmanov (2023). 4(11) 93–98.
  • HISTORY OF TECHNICAL DRAWINGS. |, Jabbarov Anvar Egamovich (2023). 4(11) 99–102.
  • METHODS OF DEVELOPING INITIAL MATHEMATICAL CONCEPTS IN EARLY GRADES. qizi |, Toshboyeva Saidakhon Rakhmonberdiyevna | Rasulova Surayyo Komiljon (2023). 4(12) 103–107.
  • ЭФФЕКТИВНОСТЬ ВНЕДРЕНИЯ ЦИФРОВОЙ ТЕХНОЛОГИИ В НАЛОГОВОЙ СИСТЕМЫ УЗБЕКИСТАН. |, Ачилов Салохиддин Саломович (2023). 4(11) 108–120.
  • APPLYING STRATEGIC MANAGEMENT PRACTICES IN THE HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS OF UZBEKISTAN. Erkin, Abdusattorov (2023). 4(12) 121–131.
  • STATE FINANCING OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN THE CONTEXT OF THE INTRODUCTION OF INNOVATIVE ECONOMY. |, Alisher Bakberganovich Sherov (2023). 4(11) 132–136.
  • Press release, Wicklow County Council: Inaugural Reading Goals Ambassador ceremony at Greystones Municipal District. Costello, Catherine (2023). 3(2) 25–26.
  • MATHEMATICS TEACHERS AND JOB PERFORMANCE IN SCHOOLS. |, Dr. Onoge Honmane | Joel Olusegun Ajinuhi (2023). 4(11) 137–142.
  • Utilizing outdoor spaces at a public library: A sustainability success story. Griffin, Daisy (2023). 3(2) 23–25.
  • Best practices in sustainability at the Luca Pacioli Library, Italy. Maddaluno, Paola (2023). 3(2) 21–22.
  • Promoting Sustainable Development Goals (SDGs) through Library Subject Guides. Kıraç, Suna (2023). 3(2) 20–21.
  • qgam: Bayesian Nonparametric Quantile Regression Modeling in R. Fasiolo, Matteo; Wood, Simon N.; Zaffran, Margaux; Nedellec, Raphaël; Goude, Yannig (2021). 100(9)
  • Seo. Ahmed (2020).
  • A. Ali (2020).
  • Ss. Ali (Ww, ed.) (2020).
  • Lipo Battery. Battery, Lipo (L. Battery, ed.) (2010).
  • cancer or mesothelioma. Braverman, Daniel (2010).
  • Comparison Between the Strain Indicator HRV of a Head Based Virtual Retinal Display and LC-Head Mounted Displays for Augmented Reality. Oehme, O.; Schmidt, L.; Luczak, H. (2003). 9(4) 419–430.
  • Vernetzung arbeitswissenschaftlicher Hochschullehre - Das E-Learning-Kooperationsprojekt Integral II. Schmidt, L.; Rötting, M. H. Strasser, K. Kluth, H. Rausch, H. Bubb (eds.) (2003). 1085–1088.
  • Useful Knowledge Representations for Computer Supported Engineering Design. Schmidt, L.; Luczak, H. H. M. Khalid, L. T. Yong, L. N. Kion (eds.) (2003). 346–353 *** Best Paper Award ***.
  • Webbasiertes Hochschul-E-Learning - Deutschlandweite Kooperation in der Arbeitswissenschaft. Schmidt, L. U. Beck, W. Sommer (eds.) (2003). 201–206.
  • Vernetzung arbeitswissenschaftlicher Hochschullehre - Das E-Learning-Kooperationsprojekt Integral II. Schmidt, L. (2003). 53(5) 318–319.
  • Stress mit Geräten. Schmidt, L. (2003).
  • Development of an Intuitive User Interface for an Augmented Reality Welding Application. Park, M.; Balazs, B.; Schmidt, L.; Luczak, H. H. Luczak, K. J. Zink (eds.) (2003). 495–500.
  • Untersuchung des Einflusses der Augendominanz auf die Informationsentnahme mit einem Head-Mounted Display in einer Augmented-Reality-Umgebung. Oehme, O.; Wiedenmaier, S.; Schmidt, L.; Luczak, H. H. Strasser, K. Kluth, H. Rausch, H. Bubb (eds.) (2003). 311–314.
  • ARVIKA. Oehme, O.; Wiedenmaier, S.; Schmidt, L. (2003).
  • Vergleichende Untersuchung alternativer Gestaltungsmerkmale für eine Augmented-Reality-Unterstützung in der manuellen Montage. Wiedenmaier, S.; Oehme, O.; Schmidt, L.; Luczak, H. H. Strasser, K. Kluth, H. Rausch, H. Bubb (eds.) (2003). 307–310.
  • Gestaltung von Arbeitssystemen nach ergonomischen und gesundheitsförderlichen Prinzipien. Luczak, H.; Schmidt, L.; Springer, J. H.-J. Bullinger, H.-J. Warnecke, E. Westkämper (eds.) (2003). 421–458.
  • Let’s talk: Anthropomorphization as Means to Cope With Stress of Interacting With Technical Devices. Luczak, H.; Rötting, M.; Schmidt, L. (2003). 46(13/14) 1361–1374.
  • Goal Awareness in Distributed Cooperative Work Settings. Licht, T.; Schmidt, L.; Luczak, H. H. Luczak, K. J. Zink (eds.) (2003). 329–334.
  • Development of Error-Compensating UI for Autonomous Production Cells. Luczak, H.; Reuth, R.; Schmidt, L. (2003). 46(1-3) 19–41.
  • Realization of an Open Framework for Shared Workspaces and its Application for a Community Portal. Künzer, A.; Röse, K.; Schmidt, L.; Luczak, H. (2003). 1–4.
  • SWOF - An Open Framework for Shared Workspaces. Künzer, A.; Röse, K.; Schmidt, L. H. Strasser, K. Kluth, H. Rausch, H. Bubb (eds.) (2003). 575–579.
  • Probleme verteilter Produktentwicklungsteams: Gemeinsames Zielbewusstsein ist ein Schlüssel zum Erfolg. Licht, T. Schmidt (2003). (4) 12–13.
  • Task Performance With a Wearable Augmented Reality Interface for Welding. Luczak, H.; Park, M.; Balazs, B.; Wiedenmaier, S.; Schmidt, L. D. Harris, V. Duffy, M. Smith, C. Stephanidis (eds.) (2003). 98–102.
  • Group Task Analysis and Design of Computer Supported Cooperative Work. Luczak, H.; Mühlfelder, M.; Schmidt, L. E. Hollnagel (ed.) (2003). 99–127.
  • Augmented Reality (AR) for Assembly Processes - Design and Experimental Evaluation. Wiedenmaier, S.; Oehme, O.; Schmidt, L.; Luczak, H. (2003). 16(3) 497–514.
  • Improving Design and Usability of an Open-Source e-Learning-Platform in Order to Enhance Acceptance. Kausch, B.; Balazs, B.; Schmidt, L.; Steltenkamp, V.; Witte, J.; Hofmann, T. H. Luczak, K. J. Zink (eds.) (2003). 709–714.
  • An Open Framework for Shared-Workspaces to Support Different Cooperation Tasks. Künzer, A.; Schmidt, L. H. Luczak, A. E. Çakir, G. Çakir (eds.) (2002). 217–219.
  • Usability Engineering für Benutzer-Interaktionskonzepte von Augmented-Reality-Systemen. Schmidt, L.; Oehme, O.; Wiedenmaier, S.; Beu, A.; Quaet-Faslem, P. (2002). 44(1) 31–39.
  • A Cognitive Engineering Approach to Computer Supported Cooperative Design. Schmidt, L.; Luczak, H. H. Luczak, A. E. Çakir, G. Çakir (eds.) (2002). 208–210.
  • Modellbasierte Gestaltung einer multimodalen Benutzungsschnittstelle zur Unterstützung von Greif- und Spannprozessen beim 3D-Laserschweißen. Reuth, R.; Künzer, A.; Boldt, T.; Schmidt, L.; Luczak, H.; Murrenhoff, H. in Fortschrittberichte VDI, Reihe 22, Mensch-Maschine-Systeme, R. Marzi, V. Karavezyris, H.-H. Erbe, K.-P. Timpe (eds.) (2002). 55–70.
  • Integral II: A Web-Based E-Learning Approach. Reuth, R.; Gude, D.; Soeding, M.; Schmidt, L. H. Luczak, A. E. Çakir, G. Çakir (eds.) (2002). 119–121.
  • User Interface for a Wearable Augmented Reality Welding System. Park, M.; Canales, C.; Schmidt, L. N. Carbonell, C. Stephanidis (eds.) (2002). 167–174.
  • Comparison between the Strain Indicator HRV of a Head Based Virtual Retinal Display and LC-Head Mounted Displays for Augmented Reality. Oehme, O.; Wiedenmaier, S.; Schmidt, L.; Luczak, H. H. Luczak, A. E. Çakir, G. Çakir (eds.) (2002). 387–389.
  • Evaluation eines Augmented Reality User Interfaces für ein binokulares Video See-Through Head Mounted Display. Oehme, O.; Wiedenmaier, S.; Schmidt, L. in VDI-Berichte, V.-G. M.-. und Automatisierungstechnik (ed.) (2002). 35–40.
  • Stress mit Geräten. Luczak, H.; Schmidt, L.; Rötting, M. H. Kowalski (ed.) (2002). 39–55.
  • SWOF - an Open Framework for Shared Workspaces to Support Different Cooperation Tasks. Künzer, A.; Röse, K.; Schmidt, L.; Luczak, H. (2002). 21(5) 351–358.
  • Ein integrierter modellbasierter Softwareentwicklungsprozess als Basis für adaptive Benutzerunterstützung. Künzer, A.; Reuth, R.; Schmidt, L. in VDI-Berichte, V.-G. M.-. und Automatisierungstechnik (ed.) (2002). 99–104.
  • Not Seeing the Woods for the Trees - Empirical Studies in Engineering Design. Foltz, C.; Schmidt, L.; Luczak, H. N. I. of Standards, Technology (eds.) (2002). 1–7.
  • Representing Knowledge for Chemical Process Design Using an Abstraction-Decomposition Space. Foltz, C.; Luczak, H.; Schmidt, L. H. Luczak, A. E. Çakir, G. Çakir (eds.) (2002). 618–620.
  • MMI interaktiv - Entwicklung eines föderierten, benutzeradaptiven Web-Portals für die Mensch-Maschine-Interaktionsforschung. Bruder, R.; Leuchter, S.; Röse, K.; Schmidt, L.; Urbas, L. Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e. V. (ed.) (2002). 125–127.
  • Shapley-Shubik and Banzhaf Indices Revisited. https://usa5starit.com/product/buy-verified-transferwise account/ (24 24-hour Reply/Contact; ➤Email: usa5starit@gmail.com; ➤Skype: @usa5starit; ➤Telegram: @usa5starit1; ➤whatsapp:+1(716)5011667, eds.) (2001). 26(1) 89–104.
  • Augmented Reality (AR) for Assembly Processes - an Experimental Evaluation. Wiedenmaier, S.; Oehme, O.; Schmidt, L.; Luczak, H. (2001). 185–186.
  • ARVIKA - Augmented Reality for Development, Production and Service. Friedrich, W.; Jahn, D.; Schmidt, L. D. P. des B. für Informationstechnik (ed.) (2001). 79–89.
  • Mastering the Art of Auction Bidding. White, Jonny (2001). 26(1) 89–104.
  • Shapley-Shubik and Banzhaf Indices Revisited. https://usa5starit.com/product/buy-old-gmail accounts/ (W. V. N.-C. the link: athttps://usa5starit.com/; ➤If you want to more information just contact now.; 24 24-hour Reply/Contact; ➤Email: usa5starit@gmail.com; ➤Skype: @usa5starit; ➤Telegram: @usa5starit1; ➤whatsapp:+1(716)5011667, eds.) (2001). 26(1) 89–104.
  • BMB+F Projekt TEREBES wird Schweißprozesse mit Augmented Reality unterstützen. Schmidt, L.; Canales, C.; Wiedenmaier, S. (2001). (2) 9.
  • "MMI-Interaktiv" entwirft Netzdienste für das wissenschaftliche Informationswesen. Schmidt, L.; Künzer, A. (2001). (3) 9.
  • Palaver - Talking to Technical Devices. Luczak, H.; Rötting, M.; Schmidt, L. M. Helander, H. M. Khalid, T. M. Po (eds.) (2001). 349–355 *** Best Paper Award ***.
  • Vernetzt, schnell und erfolgreich: Wettbewerbsvorteile durch computergestützte Zusammenarbeit. Schmidt, L. (2001).
  • Sie liebten und sie schlugen ihn - Vom Stress mit dem PC und anderen Geräten. Schmidt, L. (2001). (2) 5–8.
  • Empirical Studies on an Augmented Reality User Interface for a Head Based Virtual Retinal Display. Oehme, O.; Wiedenmaier, S.; Schmidt, L.; Luczak, H. M. J. Smith, G. Salvendy (eds.) (2001). 1026–1030.
  • Ergonomics of CAD Systems. Luczak, H.; Springer, J.; Schmidt, L. W. Karwowski (ed.) (2001). 663–667.
  • Task and Information Modeling for Cooperative Work. Foltz, C.; Killich, S.; Wolf, M.; Schmidt, L.; Luczak, H. M. J. Smith, G. Salvendy (eds.) (2001). 172–176.
  • Eine empirische Untersuchung zur Modellierung von Handlungsvorhersagen mit Hilfe dynamischer Bayes-Netze. Künzer, A.; Schlick, C.; Ohmann, F.; Schmidt, L.; Luczak, H. K.-P. Gärtner, M. Grandt (eds.) (2001). 147–164.
  • An Empirical Study of Dynamic Bayesian Networks for User Modeling. Künzer, A.; Schlick, C.; Ohmann, F.; Schmidt, L.; Luczak, H. R. Schäfer, M. E. Müller, S. A. Macskassy (eds.) (2001). 1–10.
  • A New Approach to Computer-Supported Systematic Design - an Empirical Study. Schmidt, L.; Düsselmann, S.; Schlick, C.; Tegel, O.; Luczak, H. (2000). 44–48.
  • Knowledge Representation for Engineering Design Based on a Cognitive Model. Schmidt, L.; Luczak, H. (2000). 623–626.
  • Vinod goenka goenka, Vinod (V. goenka, ed.) (2000).
  • IPL Betting ID| IPL Cricket ID. 247bettingid (2000).
  • Entwurf und Implementierung einer ergonomischen Statusanzeige für einen kardiochirurgischen Anästhesiearbeitsplatz. Schmidt, L. (1997).
  • Statistical analysis of reliability data Crowder, Martin J.; Kimber, A. C.; Smith, R. L.; Sweeting, T. J. (1991). (First ) Chapman & Hall, London.
  • Statistics for technology: a course in applied statistics Chatfield, Chris (1983). Chapman & Hall, London.
  • An algorithm for finding a fundamental set of cycles of a graph. Paton, Keith (1969). 12(9) 514–518.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close